De belangrijkste updates van HubSpot INBOUND 2025

INBOUND 2025 markeert een duidelijke shift bij HubSpot: van traditionele funnels en statische workflows naar meer dynamische, AI-geassisteerde, hybride processen. In deze blog lees je over de meest ingrijpende veranderingen.

Veel van de nieuwe features spelen in op twee grote thema’s:

  1. Data & Inzicht — zorgen dat je gegevens kloppen, verrijkt en relevant zijn.

  2. AI & Automatisering — zodat repeterende taken worden geautomatiseerd, maar de menselijke touch behouden blijft, vooral in creatie, personalisatie, en klantcontact.

De combinatie van AI, datakwaliteit en persoonlijke interactie stond centraal op INBOUND: van prospecting agents tot het nieuwe Loop Growth Framework en van slimme offertes tot AI-gedreven marketing.

Prospecting Agent & Conversational Intelligence

Kernpunten

  • Prospecting Agent automatiseert prospectonderzoek en outreach

  • Meerdere “selling profiles” mogelijk (tone of voice, boodschap, afzender)

  • Conversational Intelligence transcribeert gesprekken en haalt inzichten uit calls

  • Helpt bij coaching, dealrisico’s inschatten en aanvulling van CRM-data

Het zoeken naar nieuwe prospects kost vaak veel tijd en energie. Met de nieuwe  Prospecting Agent neemt HubSpot dat werk grotendeels over: van het verzamelen van data tot het sturen van de eerste e-mails. Omdat je verschillende profielen kunt instellen, zorg je dat de boodschap pst bij doelgroep en product.

HubSpot houdt koopsignalen bij, zoals leiderschapswisselingen, financieringsrondes of toenames in engagement op jouw site. Je krijgt een seintje wanneer het tijd is om contact op te nemen!

In aanvulling hierop biedt Conversational Intelligence de mogelijkheid om gesprekken automatisch te analyseren. HubSpot realiseert zich dat jouw portal ontzettend rijk is aan data: duizenden e-mails, honderden online meetings en talloze telefoongesprekken!

Met Conversational Intelligence zorgt HubSpot dat jouw teams toegang hebben tot een schat aan data in een behapbaar format. Zo krijg je inzicht in terugkerende bezwaren of koopintenties en kan je salesorganisatie sneller en slimmer inspelen op klantbehoeften.

 

Loop Growth Framework

Kernpunten

  • Nieuw model dat de funnel vervangt

  • Vier fasen: Express, Tailor, Amplify, Evolve

  • Gericht op continue personalisatie en verbetering

  • Houdt rekening met cyclische klantreizen


Marketing benaderen we als een funnel, maar een B2B klantreis is dat allang niet meer. Daarom introduceert HubSpot nu de Loop. Dit groeimodel erkent dat klanten niet meer netjes van A naar B gaan, maar constant in beweging zijn. Bedrijven moeten daarom continu leren en aanpassen.

Het Loop-model daarnaast meer betrekking op hoe je marketing optimaliseert als team. Met Express leg je je merkidentiteit vast, in Tailor personaliseer je op schaal, Amplify zorgt voor groter bereik en Evolve draait om het leren van data en feedback. Dit model maakt marketing dynamischer en relevanter in een tijd waarin klantgedrag constant verandert. Ook sluit het perfect aan op de nieuwe features waar je later in deze blog over leest: de Marketing Studio!

What Is HubSpot's Loop Marketing and Does It Work With Endless Customers?

Het Loop framework in de praktijk

Met AI maak je content binnen enkele seconden. Daarna is het een kwestie van prompten en prompten tot je de juiste boodschap uitstraalt. Binnen het Loop framework geef je de AI altijd essentiële informatie mee. Eerst leg je jouw identiteit vast en geef je aan HubSpot een overzicht van jouw ideale klantprofiel (ICP). 

HubSpot gaat daarna aan de slag met content maken die past bij jou en jouw doelgroep. In de nieuwe Marketing Studio bouw je moeiteloos campagnes op over verschillende kanalen en zorgt AI ervoor dat de content goed past bij jouw merk.

Daarnaast neemt HubSpot een deel van het handwerk van jouw over: van A/B-tests draaien tot kijken welke campagnes nog weak spots hebben. 

 

Smart Quoting Tool

Kernpunten

  • Offertes direct vanuit deals genereren

  • Automatisch ingevulde klantgegevens en producten

  • E-signatures en betaling geïntegreerd

  • Goedkeuringsworkflows en tracking beschikbaar

Het opstellen van offertes kan foutgevoelig zijn en veel tijd kosten. En hoe langer je wacht met je offerte op tafel leggen bij je prospect, hoe kouder de deal en kleiner de kans van slagen is. Met de nieuwe Smart Quoting Tool is dit proces een stuk makkelijker. Vanuit een dealrecord genereer je binnen enkele minuten een professionele offerte.

Quote signature

Klanten kunnen deze digitaal ondertekenen en zelfs direct betalen. Dankzij workflows stel je in wanneer interne goedkeuring nodig is en met tracking zie je precies wanneer een prospect de offerte opent of bekijkt. 

 

Data Hub & Data Enrichment

Kernpunten

  • Opschoning en centralisatie via de nieuwe Data Hub

  • Automatische correctie van fouten en duplicaten

  • CRM verrijkt met gespreks- en gedragsdata

  • Flexibele weergaven in Smart CRM

Een van de meest ingrijpende vernieuwingen is de Data Hub. Deze tool bundelt data uit verschillende bronnen, houdt die schoon en vult ontbrekende velden aan.

Bovendien worden klantprofielen verrijkt met inzichten uit gesprekken en gedrag. Daarmee worden segmentatie en personalisatie veel krachtiger. Bedrijven die hun data governance op orde hebben, kunnen nu écht het verschil maken met AI, terwijl organisaties met rommelige data achterblijven.

Data Hub - Create Columns

De Data Hub stelt je in staat om data uit diverse bronnen te combineren in een simpele tabelweergave. Hiervoor heb je geen mega gespecialiseerde kennis van BI tooling nodig. Zo word je als team een stuk slagvaardiger als het op rapportage aankomt.

 

AI Agents & Assistants

Kernpunten

  • Nieuwe “Breeze Agents” voor o.a. prospecting, service en data-analyse

  • Mogelijkheid tot het maken van custom agents via Breeze Studio

  • Assistants helpen gebruikers individueel met taken en navigatie

  • Gericht op samenwerking tussen mens en AI


Met Breeze Agents zet HubSpot vol in op AI die taken zelfstandig kan uitvoeren. Je kunt één van de standaardagents inzetten of eigen varianten ontwikkelen die passen bij jouw processen. Naast agents zijn er Assistants, die juist individuele medewerkers ondersteunen, bijvoorbeeld bij het voorbereiden van meetings of het genereren van content. Het doel: repetitief werk uit handen nemen en teams laten focussen op wat echt waarde toevoegt.

Waar Breeze eerst een grap leek (betalen voor credits?!), is het nu dé tool in HubSpot die jouw processen versnelt en slimmer maakt met AI. 

Buckle up er zijn veel Agents bijgekomen. Met z'n allen op een rij:

  • Customer Agent
  • Prospecting Agent
  • Closing Agent
  • Knowledge Base Agent
  • Personalization Agent
  • Data Agent
  • Deal Loss Agent
  • Social Post Agent
  • Call Recap Agent
  • Company Research Agent
  • Customer Health Agent
  • Blog Research Agent
  • Customer Handoff Agent
  • Sales to Marketing Feedback Agent
  • RFP Agent
  • Developer Tool Testing Agent
  • Shopify Store Performance Agent
  • Internal FAQ Assistant
  • Brand Assistant
  • Sales Coach Assistant
  • ICP Assistant

Check al jouw nieuwe AI-teamleden in de Marketplace.

 

Marketing Studio & AI-Powered Segments

Kernpunten

  • Marketing Studio als centrale plek voor campagnebeheer

  • Oude “Lists” vervangen door AI-gedreven “Segments”

  • Segmentatie op basis van gedrag en intentie

  • AI-aanbevelingen voor interessante segmenten


Met de introductie van de Marketing Studio biedt HubSpot marketeers eindelijk een geïntegreerd canvas om campagnes van A tot Z te plannen en uit te voeren. Geen versnipperde tools meer, maar één centrale omgeving.

De Marketing Studio is de plek in HubSpot waar marketing teams kunnen samenwerken aan campagnes. In dezelfde interface kun je content maken, bewerken en inplannen op je online kanalen. En niet alleen je 'offline' marketing collega's werken mee: vanuit een briefing zet je ook je AI-collega aan het werk!

Campaign Brief

De vernieuwde Segments zorgen voor geavanceerde en dynamische doelgroepselectie, waarbij AI patronen en intenties herkent. We gaan dus van platte lijstjes met filters naar slimme segmenten. Je praat tegen de HubSpot AI aan en die maakt een nette lijst voor je die jij kunt gebruiken in je e-mailcampagnes.

Waar het dus eerst nog best een gedoe was om een kloppende lijst op te stellen met de juiste filters, helpt Breeze je nu door middel van AI om jouw segment op te stellen. Daarnaast kun je met Segments ook doelgroepen maken voor anonieme website bezoekers, waar je eerst alleen lijsten kon maken voor contacten die al in jouw CRM staan.

 

Tijd om in actie te komen

Zoals we wel vaker zeggen, gaat het ontzettend hard met alle feature updates in HubSpot. Hoe eerder je erbij bent en zorgt dat de nieuwe features onderdeel worden van je standaard werkwijze hoe beter. Je kunt je voorstellen dat teams die drie, vier of vijf Agents slim aan het werk zetten, een stuk slagvaardiger zijn en een grote hoeveelheid werk kunnen verzetten.

De dagelijkse ergernissen van vervuilde data, eeuwig tweaken aan je offerte of eindeloos research doen voor je sales call, blog of campagne kun je gauw genoeg vaarwel zeggen.

HubSpot en AI bespreken voor jouw business?